Friday, February 10, 2006

Akutt vannmangel

Igår ettermiddag forsvant vannet på kontoret, og utover kvelden oppdaget jeg at vannet også var forsvunnet fra pub-en jeg var på.. og fra nattklubben..

Og idag har jeg fått vite grunnen: Det er bestemt at en byggeplass som har ligget brakk i mange år skal bli park (eieren hadde latt seg inspirere av visse pyramidespill for å finansiere utbygningen av området, men da han hadde fått nok penger ombestemte han seg og stakk til utlandet for godt). Og igår startet gravearbeidet.

..Men gravemaskinisten hadde tydeligvis glemt å sjekke hvor vannrørene befinner seg. Resultatet er at halve Tirana nå er uten vann - og ingen vet hvor lenge det kommer til å vare. Heldigvis er leiligheten min i den andre halvdelen av Tirana..

Men hvorfor er jeg overhodet ikke overrasket over at slikt kan skje?

No comments: