Wednesday, October 25, 2006

Tilbake fra Eritrea

Hadde egentlig ikke tenkt å skrive noe om det - at jeg har vært i Eritrea et par uker, delvis for å jobbe med et bedriftsregister jeg har holdt på med en stund, og delvis for å delta på seksjonsseminar (halvparten av kollegaene på seksjonen min jobber jo i Afrika likevel, så vi kan likegodt ha seminarene våre der som i Norge). Jeg hadde tenkt å fortsette å poste artikler til bloggen min akkurat som om jeg var i Albania hele tiden, men internettet i Afrika er jammen ikke så bra som det vi har her i Europa, gitt.. (eller ihvertfall er ikke tykkelsen på kabelen det). Så derfor har det vært stille fra meg en stund.

..og det er først når man kommer tilbake til Tirana fra et land som Eritrea, man blir oppmerksom på hvor fint jeg har det her: Jeg får tak i det meste jeg ønsker meg i butikkene, jeg har internettlinje tykk nok til å høre på radio (ihvertfall om kvelden), jeg har tilgang til de største internasjonale avisene i papirutgave, hvis jeg klør meg på et myggestikk, trenger jeg ikke å være redd for å klø hull og få en allergisk reaksjon som dobler størrelsen på foten min, jeg slipper å slite med høy luftfuktighet i førti graders varme (ihvertfall i det meste av året) osv.

Så fra nå av tror jeg jeg skal sende alle som klager på tilværelsen her i Tirana på en fjorten dagers tur til Eritrea, jeg.

No comments: