Friday, October 27, 2006

Rørleggerproblemer

Dette er utrolig: Nå har jeg bodd her i ganske nøyaktig ett år, og jeg har hatt behov for rørlegger ikke mindre enn 3 ganger - for helt forskjellige ting.

Første gang var det hull i gulvet i dusjkabinettet (Rørleggeren kom bare en gang for å se på det, og heldigvis flyttet jeg ut av den leiligheten før repareringsarbeidet begynte.)

Neste gang var det varmtvannstanken som lekte ryggende lastebil og pep ca. hver 4 sekund døgnet rundt. Feilen viste seg å være at varmtvannstanken var skrudd på full styrke. Det tåler den ikke.

Og idag var det springen på kjøkkenet som var tilnærmet tett. Rørleggeren kom bare 3 kvarter etter avtalt tid, og fant feilen med en gang: Det der filteret ytterst i springen var fullt av gugge, så hadde tanken falt meg inn, kunne jeg greit ha fikset det selv.

Spørsmålet er: Er det meg og vannsystemene i Albania som er totalt inkompatible, eller har alle albanere besøk av rørlegger flere ganger i året. Innmari tungvindt!

2 comments:

Anonymous said...

Kanskje de trenger dårlig rørsystem i Albania for å stimulere næringslivet!

He he...

Einar said...

Mulig en albaner ville vært mer vant til slike feilmeldinger enn en nordmann, i hvert fall hva pipende varmtvannstanker angår, skulle jeg tro.