Thursday, December 14, 2006

Hæ? Hvilken dag sa du?

Det har vært en forvirret tid siste måneden. Jeg vet jo at vi alle av og til kan rote med datoer, men i det siste har det vært helt ekstremt: Alle avtaler jeg har med andre er forskjøvet med en dag i forhold til avtalene alle andre har med meg. Men nå har jeg endelig fatta problemet. Kikk nøye på dette bildet av deler av kalenderen som jeg har hengende på veggen bak meg. Den første som finner feilen vinner en pæreis (For å oversette: utsnittet viser månedene november og desember)






De har lagt inn en ekstra dag mellom november og desember som ikke har noen dato! Ikke rart at ingenting stemmer!

..og det er bare flaks at jeg kommer meg hjem til jul når jeg hadde planlagt det: Akkurat da jeg drev med billettbestilling, brukte jeg PC-kalenderen istedenfor. Da jeg viste kalenderen til min albanske kollega, kommenterte hun naturligvis noe slik som "jammen! Den er jo helt i følge albanske standarder!"

..hadde de nå bare lagt inn den ekstra dagen i en helg, så kunne jeg godtatt det.. Men en ekstra dag midt i uka!

3 comments:

olakis said...

En ekstra dag uten dato,det er jo genialt! Skjønner ikke hvorfor du klager ;-)
Jeg skal tegne inn en i kalenderen min for neste år med en gang...

Anonymous said...

For en genial ide.
Tenk å ha en dag uten dato.
En gatis dag, en dag uten klokke og tid.

En dag man bare skal sløse bort uten mål og mening. En fridag,- en odentlig fridag. Helt på ekte. :)

Anne Abelsæth said...

Jammen rubric: Det er jo en ukedag! Vi får seks dagers arbeidsuke. Ille!

Hadde de lagt inn den ekstra dagen mellom lørdag og søndag, DA hadde det vært genialt, da!