Friday, March 28, 2008

BOOOOOOOOOOM!

En lørdag for et par uker siden: Jeg lå og nøt livet i hengekøya på balkongen, og tenkte på ettermiddagens kommende fest på Tirana bryggeri da et øredøvende, vanvittig smell skremte vettet av meg. Det var så kraftig at hele huset ristet, og min første tanke var "Serberne går til angrep på alle albanske land som hevn over Kosovos frigjørelse! Hjelp!"

..men det ble ikke flere krigslyder, så jeg sank ned i hengekøyen og mine egne tanker igjen.

På festen senere på dagen fikk jeg høre om ammunisjonslageret som var eksplodert, og ryktene i begynnelsen gikk om "minst 70 døde og over 200 sårede", og ettersom nyheten nådde norsk dagsrevyen, begynte tekstmeldingene å strømme inn med spørsmål om jeg var OK. Fikk til og med en melding fra en venn i Skopje, Makedonia som fortalte om at han hadde hørt smellet helt dit!

Noen dager senere kjørte vi tilfeldigvis forbi området hvor eksplosjonen hadde vært. Vi så ikke selve eksplosjonsstedet, fordi det var bak åsen, men vi så noen av resultatene: Ingen av bygningene i flere kilometers omkrets hadde lenger vinduer!

Litt av et smell!

No comments: