Tuesday, January 08, 2008

kvitteringer..

Jeg og min splitternyansatte kollega (OSCE spanderer assistent på meg! De betaler og jeg delegerer arbeid. Hvor perfekt er det!) hadde vært og kjøpt PC som han skulle bruke til jobben sin, og vi hadde mye å bære på, så vi bestemte oss for å ta en taxi hjem. Jeg vet jo at taxier som ikke er gule, og som har et løst taxiskilt på taket som de tar inn i bilen når de begynner å kjøre, er pirattaxier, men det er ofte hyggelige sjåfører i de bilene og, så vi tok en slik en.

Da vi var fremme betalte min kollega for turen, og spurte om å få en kvittering. "Kvittering? Vil du ha kvittering?" spurte sjåføren. "Ta så mange du vil" fortsatte han, og ga oss hele blokken med ferdig stemplede og undertegnede kvitteringer.

2 comments:

VamPus said...

Nybegynner. Kollegaen din, altså.

Anja Michaelsen said...

Hei-

Jeg giftet meg med mannen i mitt liv, som er fra Albania, i fjor sommer, og nå planlegger vi å bo sammen i Albania, for en period emens vi venter på svar fra UDI eller for resten av livet! Jeg lurer på hvordan mulighetene er for å kunne bo i Tirana og jobbe der, det siste blir nok det vanskeligste? Jeg har lest erfaringene dine på nettet, og jeg synes det var veldig spennende og interessant å lese om. JEg har bare bodd i Tirana i 2 uker i forbindelse med at vi giftet oss.

Kan du si noe om hvordan jeg kan få en jobb, helst i Tirana? JEg er utdannet Cand Scient i kjemi, men jeg er ikke så kresen på type jobb. Jeg kan gjerne jobbe i butikk, jeg kan være glad i rutinearbeid, jeg er strukturert og har variert jobberfaring, både som lærer, kjemiker og som butikkassistent.

Jeg vil gjerne sende CV-en min til deg, jeg setter veldig stor pris på om du kan hjelpe meg og eventuelt gi meg noen råd!

Vennlig hilsen Anja Michaelsen