Tuesday, September 19, 2006

Forkjølelsessesong..

Jeg føler meg ganske dårlig idag.. Frisk nok til å gå på jobb, men dårlig nok til å vite at imorra kommer jeg til å holde sengen med chai mali med sitron og honning (glimrende albansk forkjølelsesmiddel. Chai mali betyr "fjellte" og er en utrolig god urtete, men all slags te kan brukes. Alt som finnes av halssmerter bare forsvinner).

Men mens jeg venter på det uungåelige, karret jeg meg på jobb. Vel fremme, kjente jeg feberen stige, og hodepinen øke, så jeg sjekket skrivebordsskuffen for febernedsettende/smertestillende.

..og der ligger det naturligvis ett lass med piller! Grunnen til dette er at av en eller annen grunn har albanske apoteker aldri vekslepenger, så hvis du kjøper noe der, får du som regel smertestillende eller c-vitaminpiller istedenfor penger tilbake når du betaler med store sedler.

..lurer på hva helsemyndighetene i Norge hadde sagt til noe sånt, jeg.

No comments: