Thursday, February 08, 2007

slankespeil og fetespeil

Min nåværende leilighet har et ganske digert speil på badet, og de første ukene jeg bodde der, var jeg full av beundring over meg selv: Så slank og pen jeg var blitt! Det var nesten så jeg ikke kunne rive meg løs.

..men etter et par uker kom jeg på at vekten min var den samme som alltid. Jeg tok et litt kritisk blikk i de andre speilene i leiligheten og forstod poenget: Husverten min hadde kjøpt speil med slankeeffekt for å glede leieboerne sine!

Jeg nevnte dette for en venninne, og hun mente at det hadde ingenting med husverter som gleder leieboerne sine å gjøre. Hennes leilighet er nemlig full av speil, og favorittspeilet hennes er på gjesterommet - det har samme effekten som speilet mitt på badet, så når hun skal ut, pynter hun seg alltid der, og synes hun ser helt topp ut. Men problemet er at rett ved utgangsdøra har hun en hel speilvegg, og det er et ordentlig fete-speil, og hun klarer aldri å komme seg ut uten å kaste et blikk i det speilet og, noe som spolerer alt det gode humøret hun fikk av å pynte seg foran slankespeilet på gjesterommet.

2 comments:

Anonymous said...

Og hvis man knuser fetespeilene vet vi alle hva som skjer: Sju års uløkke. Best å lukke øynene og kræsje i døra på vei ut i stedet. Det tar bare en brøkdel av et sekund.

Anne Abelsæth said...

Jeg tror kanskje jeg ville vurdert å henge laken over hele greia, jeg. Kræsjer man i døra på vei ut gjentatte ganger kan det ha effekt på intelligensen, vil jeg tro..