Monday, June 12, 2006

klagende vannrør

Første gangen jeg var på toalettet i den nye leiligheten min, la jeg merke til en merkelig uling i rørene idet man trekker ned. Det høres litt ut som en jamrende katt som er litt for lat til virkelig å gå helhjertet inn for det.

Ikke det at det gjorde noe: Det varte jo bare et minutts tid.

Men på fredag må det ha skjedd noe annet med vannrørene mine: De ga nemlig fra seg to korte pipelyder - omtrent som om noen spiller tonen C på en blokkfløyte - ca. hvert 6. sekund. Og dette har holdt på hele helga. Og fortsetter fremdeles!

Det er til å bli spinnsprø av! Da jeg kom på jobb idag, spurte jeg kollegaen om hva man gjør med et slikt problem. Hun hadde aldri hørt om det før, så det er tydeligvis ikke så veldig vanlig.

Mine forsøk på å bli kvitt bråket har vært å la vannet renne, å skru av varmtvannet, å la vannet renne fra alle springene samtidig, å ikke la vannet renne osv..

Noen som har gode forslag til meg?

3 comments:

Anonymous said...

Kall lyden Moaning Myrtle og prøv å bli venner med den?

Anonymous said...

Noen timer etter jeg leste dette var jeg ute på en jobb hos en rørleggerbedrift så da måtte jeg jo høre om de hadde noe forslag :-)
Dessverre var det en like stor gåte for de som for deg... men det var verd et forsøk!

Anne Abelsæth said...

Takk for forsøket, pcb. Det kan se ut til at man bare må resignere og gå for Rolf Marvins forslag.

..og det er slett ikke så ille: Jeg og Myrtle hadde en fantastisk duett mens jeg dusjet til morraen idag, og i morgen planlegger jeg å trekke i snora før jeg dusjer - sånn at katten også kan være med på konserten. Royal Albert hall - evt operahuset i Tirana neste!