Friday, June 20, 2008

En kveld i operaen

Jeg har vært i operaen i Tirana mange ganger, og jeg burde snart bli vant til det, men det irriterer like gresselig hver gang:

På tross av at de minner publikum ikke mindre enn tre ganger på å skru av telefonen under forestillingen, ringer telefoner i ett sett. Og Albanerne prater ivei i telefonen heller enn å avvise samtalen.

..og bak meg satt tre kvinner som skravlet ivei seg imellom..

..og etter pausen var det plutselig en 4-5-årig jentunge foran meg som heller ikke kunne holde munn..

men det som virkelig irriterte var da en av damene bak meg begynte å synge til.

Og i tillegg var det minst 30 grader der inne, og akustikken er ikke veldig god.

Hvorfor utsetter man seg selv for noe slikt?

2 comments:

Anonymous said...

Det er en fantastisk sketsj med Smith & Jones der de er på klassisk konsert. Smith sitter på raden foran Jones og begynner å synge høylydt. Jones blir så sint at han sprekker, men blir hysjet på av resten av publikum som faktisk har reist lange veier for å høre på Smiths nynning. Kanskje dette var tilfellet her også? :-)

Paal Christian said...

Hehe - er fristet til å si at når du går i operaen så får du som fortjent... men dama bak deg som begynte å synge... du må ha gjort mye galt for å fortjene det!