Wednesday, May 10, 2006

Den nye hobbyen min..

Vet ikke om folk flest har lagt merke til det, men på den platen til å feste nummerskiltet på på bilen, står det ofte med ganske liten skrift navnet på bilforhandleren som solgte bilen.

..og nå for tida morer jeg med å lete etter tyske bilforhandlernavn på disse platene. Det er nemlig en kjent sak at det blir importert store mengder stjålne Mercedeser fra Vest-Europa, og svært mange av de kommer fra Tyskland (Denne importen er det visst blitt mindre av i det siste, fordi man kan ikke ta med seg bilen ut av landet hvis man kjøper denne typen biler, og en gang i fremtida når Albania blir medlem av EU vil det jo bli slutt på visumplikten de har overfor stort sett alle europeiske land, så da blir det kanskje aktuelt å dra på biltur ut av landet).

Men tilbake til hobbyen min: Det er faktisk overraskende mange biler som har tyske bilforhandlernavn under nummerskiltet. Jeg morer meg like mye hver gang, og tenker "De kunne jo vært LITT mer diskret".

Men når sant skal sies, så importeres det også mange brukte mercedeser lovlig til landet, da. Så disse bilene er jo ikke nødvendigvis stjålet..

3 comments:

Anonymous said...

Hallo

Har 17. mai-feiringen gått så hardt for seg at bloggen lider?
Ser av alle ting på MGP-semifinalen nå, hvor akkurat Albanias bidrag har seil over skjermen; den skal jeg selvsagt stemme på. Håper vi ser deg igjen snart.

Anne Abelsæth said...

Blogging tar mye mer tid enn man skulle ventet, men fra nå av blir det mindre besøk og Norgesturer, så nå blir det forhåpentligvis mer aktivitet her.

Var Albanias sang fin da? Var i Montenegro for å sjekke ut frigjøringskampen men MGP pågikk jeg. Finfint land. Burde skrive litt om det og.

Anonymous said...

Hehe. En kosovoalbansk kamerat av meg fortalte om en reiselivsreklame de for moro skyld hadde tenkt på å rette mot Nord-Europa, kanskje særlig Tyskland:
Come to the Balkans. Your car is already there.

Hvordan var frigjøringskampen i Montenegro?