Gripende gode slagord
Var på en biltur ut av Tirana her en dag, og det slo meg at man bruker mange forferdelig teite slagord her. Ta for eksempel t-skjorte med trykket "Sexy girl". Min første tanke er: Hvor sexy er du egentlig hvis du blir nødt til å lage et poeng ut av det på t-skjorta di? Eller en annen t-skjorte: "Don't see fashion. Be fashion!" Ikke veldig fashonabelt, spør du meg.
Men slagordene til ymse bedrifter er igrunnen enda verre. En bensinstasjonkjede - taciOil - reklamerer med "With us, you just fly!" Ville dere ha kjøpt (bil-)bensin av disse? Jeg foretrekker at bilen min har alle fire hjulene på marka, jeg. Og så har du byggevareleverandøren Metabo: "Work. Don't play". Jaja, dem om det.
Men favoritten min er Tepelene flaskevann. På den "engelskspråklige" etiketten står det "Shuffled how it gush from the source of the woods of tepelena". Les det en gang til! "shuffled how it gush.." Fantastisk, ikke sant?
..og når jeg nå likevel var igang å skrive om dette, måtte jeg google etter "Shuffled how it gush". Resultatet kan dere sjekke selv.
(Neste dag: Så flaut - det står jo "suffled how it gush.." på flaska - uten h i suffled. Ikke rart at ingen andre enn meg finner de kule google-resultatene da)
1 comment:
He he. Vi fniste ganske godt av den etiketten, vi også.
(Er det nå man skal fortelle om et dårlig, norsk eksempel på skilt og slagord sånn at folk ikke blir fornærma? "Vi har pissa i fryseren!" "Er ute, kommer plutselig tilbake!" "Ananas biter i vann!".. Sånn. Det burde dekke det)
Suffled how it gush!!
Post a Comment