Tuesday, November 27, 2007

Bortgjemte sikringsskap

Som sagt i artikkelen under denne: Jeg håpet å få fikset sikringe-problemet mitt før helgen i forrige uke, men det gikk naturligvis ikke som håpet: Siden sikringeskapet var i kjelleren, antok jeg at jeg ikke trengte å være hjemme for å få det fikset. Jeg bare ba kollegaen ringe rette vedkommende, og be ham stikke ned i kjelleren og ordne det for meg. Og da jeg kom tuslende hjem natt til lørdag, var situasjonen akkurat som før.

Så da ble jeg sittende hele helgen uten varme i stuen, og med bare litt belysning (og det begynner å bli ganske kjølig her på denne tiden av året).

Men mandag skulle jeg få fikset det: Jeg hadde avtalt å få elektriker hjem til meg klokka to, og troppet opp hjemme til riktig tid (ihvertfall etter syd-europeiske standarder). Jeg forklarte med tegnspråk og enkle utsagn hva som var problemet "Strøm her" "ikke strøm her" mens jeg pekte på de forskjellige kontakthullene.

Hvorpå elektrikeren - som også er ansatt som vaktmester i blokka mi - resolutt gikk bort til veggen ved siden av inngangsdøren, og fjernet det maleriet som hang der. Og Voila! Under maleriet var det et sikringeskap!

Så jeg hadde altså lett etter sikringeskapet i hele leiligheten, og konkludert med at det måtte være i kjelleren, siden hovedsikringen også er der (den ryker hele tida, så den vet jeg nøyaktig hvor er), og sittet og hutret i fire dager fordi husverten min synes billige landskapsmalerier i olje er penere å se på enn sikringeskap!

1 comment:

Unknown said...

Sikringsskap er mye finere enn malerier. ;-)